תמצית וובינר עסקים בשגרת הקורונה: התנהלות מול הבנקים, מימון העסק, ניהול תזרים וחוזים

תמצית וובינר עסקים בשגרת הקורונה:
התנהלות מול הבנקים, מימון העסק, ניהול תזרים וביטול/הקפאת חוזים
בתאריך 28 באפריל 2020 ערך משרדנו וובינר (zoom) שעסק בבעיות כלכליות וקשיי מימון איתם מתמודדים עסקים אשר חידשו פעילותם לאחר המגבלות שהוטלו עקב מגיפת הקורונה. בוובינר בחרנו להתמקד בהתנהלות השוטפת מול הבנקים, הפתרונות הפיננסים שהבנק מציע לעסקים שזקוקים למימון הפעילות בתקופת המשבר כגון הגשת בקשות להלוואות בערבות מדינה, הלוואות והקצאת אשראי, דחיית תשלומים ופריסתם מחדש ועוד. את הנושא סקר מר נאור קאלו, כלכלן במרכז עסקים של בנק דיסקונט.
כמו כן, בוובינר שוחחנו עם רואה חשבון אלון קלר, שותף בפירמת רואי החשבון קלר שלו שות' רואי חשבון, שבחר להתמקד בצורך לעשות "הערכת מצב" פיננסית מעודכנת לעסק נוכח המצב החדש שנוצר במשק עקב מגיפת הקורונה, ולבחון את ההוצאות הצפויות הקבועות הקיימות מול תזרים המזומנים הצפוי בתקופת משבר. רו"ח קלר נתן דגשים כיצד לנהל את התקשורת מול הבנק, ואיזה סיוע ניתן לקבל בהגשת בקשות מימון מהבנק. רו"ח קלר הדגיש הצורך בהכנת תוכנית עסקית ממש והחשיבות להיות גלוי עם הבנק נוכח הקשיים בעסק.
בחלק האחרון, עו"ד אלון ספושניק הסביר אילו כלים והגנות קיימות בדין עקב הפרות חוזים שנגרמו בשל מגיפת הקורונה. שוחחנו על טענת סיכול חוזה והתנאים שצריכים להתקיים לצורך קבלת הגנה מפני טענה להפרת חוזה ודרישת פיצוי מהצד הנפגע. שוחחנו על סוגיית "כוח עליון" בחוזה שנכרת בין הצדדים, השפעת דיני תום הלב ויישום הדין על חוזים שונים, כדוגמת חוזי שכירות, חוזים מסחריים. כמו כן ניתנו עצות מעשיות כיצד לא "לשרוף את הגשרים" עם בעלי הנכסים, הספקים והלקוחות ולנהל מולם משא ומתן על מנת להימנע מביטול החוזה ולהתאים את החוזה לנסיבות שנוצרו.
קישור לוובינר ניתן למצוא כאן:
https://us02web.zoom.us/rec/play/75N7cLuoq283G4XGtgSDAKB4W9TufP-s2yRK-vtZxUi0UHJRM1ClY-dGZbTKsHFi010w-X61IX8v_At6



האזנה נעימה!
* * * * *
האמור לעיל ובפודקסט הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. במידה והנכם מתעניינים/ות בייעוץ בנושאים שנכללו בוובינר, הנכם מוזמנים/ות ליצור עמנו קשר:
רו"ח, אלון קלר, שותף, קלר, שלו ושות' רואי חשבון
טלפון: 03-5099770/2
דוא"ל:
עו"ד אלון ספושניק
טלפון: 072-2502512
דוא"ל:
כל הזכויות שמורות @ אלון ספושניק, עורך דין, מוסמך במשפטים ובמינהל עסקים MLB (BLS/WHU, גרמניה)
רחוב בן גוריון 22, בנין שער העיר, קומה 4, הרצליה 4678525 * טלפון: 072-2502512 * פקס: 072-2502521
www.sr-lawoffice.co.il
×
השארו מעודכנים

כשתירשמו לבלוג, נשלח אליכם מייל כשיהיו עדכונים חדשים באתר כדי שלא תפספסו.

HOW TO START SELLING IN GERMANY OVERVIEW OF LEGA...
על מסמך הבעת רצון